RX-8 karbantartási információk - Rotaryparts

R TARYPARTS
Tartalomhoz ugrás
Általános Karbantartási Információk
Ablaktorlő lapátok

Csereintervallum: 15.000km vagy 2 événte

Itt is nagyon sok féle gyártó terméke közül válogathatsz a 18" és 20" -os lapátokat kell választanod megfelelő felfogatással.
Alábbi linken bármelyik készlet hibátlanul fog illeszkedni a RX-8 adhoz.


Motorolaj és Olajszűrő

Olajat és szűrőjét 5.000km -enként vagy évente érdemes cserélni!
Nagyon sok vélemény van a világban, hogy milyen olajat használjunk s ezt még az olajozási rendszer módosítása is befolyásolhatja.
Ami biztos, az Idemitsu RACING motorolaj család minden alkalommal a legjobb választás amit Rotoros tehet. (A Mazda az API SL és az ILSAC GF3 specifikációinak megfelelő 5W20 motorolajat ajánl)
S1 (első szériás) esetén ajánlott a gyári olajozási rendszer mellett
Idemitsu Premix olajat is a benzinhez keverni! (kb. 1:400 arányban)
Turbós, nagy igénybevétel esetén Idemitsu RACING 20w50
Normál szívó esetén Idemitsu RACING 10w30


Olajszűrőből nagyon sokféle létezik mindenki belátása szerint választhat.
S2 (második generációs) tulajok viszont csak a hozzávaló EREDETI MAZDA S2 szűrőt használják! Ezek a szűrők kb 20%-kal nagyobbak és az áteresztő képessége is magasabb.


Pollenőszűrő

Csereintervallum: 30.000km

Könnyen cserélhető csak a kesztyűtartót kell kivenni.


Levegőszűrő

Csereintervallum: 20-50.000km

Ezt minden alkalommal ellenőrizned kell, amikor olajat cserélsz. Cseréld ki, ha elkoszolódott. A fenti futásteljesítmény csak tájékoztató jellegű.


Váltóolaj és Differenciálmű olaj

Csereintervallum: 50.000km

Váltó olaj területen is sokmindent hallani, s talán mégnagyobb a tévhit mint a motorolaj esetén ezért megpróbálom röviden tisztába tenni.
Amikor sebességváltó- vagy hajtóműolajat választ, felmerülhet a kérdés, hogy mit jelent a GL-4 és GL-5, és mi a különbség a két besorolás között. A megfelelő besorolás kiválasztása rendkívül fontos, mivel mindkettő eltérő tulajdonságokkal rendelkezik, és a helytelen használat komoly károkat okozhat járművében.
A sebességváltó/hajtóműolaj négy különböző besorolása létezik. Ezek a különböző besorolások a hajtott tengelyek és a kézi sebességváltók bizonyos teljesítményszintjét határozzák meg. Főleg az észak-amerikai, afrikai és ázsiai közlekedési ágazat számára fontosak. Az aktív besorolások a következők:
  • GL-1
  • GL-4
  • GL-5
  • MT-1
Minél magasabb az extrém nyomás (EP), annál magasabb a GL kategória. Fontos tudni, hogy a SAE motorolaj viszkozitási diagramja (J300) eltér a SAE hajtóműolaj diagramtól (J306). A viszkozitásnak nincs kapcsolata az API hajtóműolaj osztályozásával, és a gyártó ajánlásai alapján kell kiválasztani, azon hőmérséklet alapján, ahol vezetni fog.
A GL-4 és GL-5 hajtóműolajok közötti fő különbség az EP adalékok mennyisége. Kén/foszfor tartalmú termékeket használnak EP-adalékként. Ennek az adaléknak az a célja, hogy megakadályozza a mikrohegesztések kialakulását a fogaskerekeken az EP körülmények között uralkodó helyi magas hőmérsékleten (jóval 800℃ feletti hőmérséklet!) A GL-5 nagyjából kétszer annyi EP adalékot tartalmaz, mint a GL-4, ezért gyakran használják nagy nyomású körülmények között, például az első tengelyen és a hátsó tengely differenciálműben.
A kén/foszfor adalékoknak azonban van egy kedvezőtlen tulajdonságuk: agresszíven reagálhatnak bronzzal és rézzel. Ez katasztrofális lehet a sebességváltó szinkrongyűrűi számára. Ezért nem javasolt a GL-5 használata sebességváltóban, hacsak a gyártó ezt nem engedélyezi.

És akkor nézzük mit is engedélyez a MAZDA Rx-8 esetén:



Tehát váltó esetében is nyugodtan használhatod a jobb GL-5 ös olajat. Differenciálmű esetében kizárólag GL-5 -os olajat használ, gyári előírás a SAE 90 is.


Ékszíjak

Ellenőrzési intervallum: 30.000km

Az ékszíjakat normál esetben csak ellenőrizned kell, akkor amikor elhasználódottnak látszik cseréld ki.


Motorhűtő folyadék

Csereintervallum: 80-90.000km

Kizárólag a Mazda gyári FL22 hűtőfolyadékját használd! Ez a folyadék nem csak a hosszú csereperiódus miatt javasolt, hanem hogy minden hűtőfolyadékkal érintkező anyagot is kímél.


Fékfolyadék

Csereintervallum: 50-70.000km

Nem kell túl gyakran vacakolnod a fékfolyadékkal, hacsak nem tervezed, hogy az autód pályán hajtod.
Bármilyen DOT4 folyadék megfelelő lesz, ha csak az utcán fogsz vezetni.


Üzemanyagszűrő

Csereintervallum: 100.000km

Gyújtótrafók

Csereintervallum: nincs előírt csereintervallum amikor tönkremegy kell cserélni, amennyiben fontos számodra a teljesítmény javasolt minden második, esetleg harmadik gyertya cserénél cserélni. Ajánlott típus a GYÁRI MAZDA.
Jómagam nem javaslom dugattyús motorokra fejlesztett trafók használatát, talán kivételt képeznek a kifejezetten nagy igénybevételre gyártott neves gyártók (pl. AEM, MSD, stb.) termékei.

Gyújtógyertyák

Csereintervallum
Irridium típusú esetén: 30-40.000km
Normal típusú esetén: 15-20.000km

Gyertyakábel

Csereintervallum: 50-70.000km de trafó csere alkalmával mindenképp

Fontos hogy a gyertyák és a trafók közt biztos feszültségátvitel legyen, a laza kontakt komoly problémákat okozhat!

© Szeizon-Ker Kft. Minden jog fenntartava.
+36705807444
info@rotaryparts.hu
1104 Budapest Lavotta utca 9. (iroda)
Vissza a tartalomhoz